Publikacijos rugsėjo 13, 2017

Lietuvos bendrovės rado įrankį, generuojantį idėjas

Jeigu darbuotojams stinga naujų idėjų ar kūrybiškumo, o tradiciniai komandos stiprinimo metodai nebeveikia, verta pabandyti sudalyvauti ar patiems surengti hakatoną (angl. hackathon), rodo Lietuvos bendrovių patirtis.

Hakatonas – tai kelias valandas ar dienas trunkantis verslo idėjų, įprastai susijusių su IT, generavimo ir prototipų kūrimo maratonas. Jame dalyvauja ne tik programuotojai, bet ir kiti specialistai – projektų vadovai, dizaineriai, analitikai. Lietuvoje įprasta, kad įvairūs hakatonai rengiami technologijų festivalių metu, tačiau taip pat dažnėja atvejų, kai bendrovės, nebūtinai iš IT srities, pačios inicijuoja tiek atvirus, tiek vidinius hakatonus.

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ hakatono ar verslo idėjų konkurso principą nuolat taiko įmonės viduje tarp darbuotojų. O birželį surengė atvirą daiktų interneto hakatoną, per kurį kvietė kurti idėjas pasitelkiant „Telia Company“ sukurtą įrenginį „IoT 101“.

„Šis universalus įrenginys su realiu laiku perduodamais vietos, judėjimo ir temperatūros duomenimis buvo vienas pagrindinių idėjų konkurso įrankių“, – pasakoja Mantas Goštautas, „Telia Lietuvos“ verslo plėtros vadovas.

Kartu su centru „Vilnius Tech Park“ organizuotame hakatone dalyvavo arti 60 asmenų, o renginio komandas konsultavo „Telia Lietuvos“ darbuotojai ir startuolių ekosistemos atstovai, buvo atrinkta 10 inovatyvių verslo idėjų.

„Nauda – kontaktas su inovatorių visuomene ir didžiulis grįžtamasis ryšys apie „IoT 101“ produktą. Svarbi nematoma nauda – mūsų kompanijos darbuotojai, kurie dalyvavo renginyje, patys įsitraukė į hakatoną, kuris parodo, kaip susikoncentravus, per trumpą laiką, su gera komanda galima padaryti, atrodytų, neįmanomus dalykus“, – kalba p. Goštautas.

Hakatonas taip pat yra būdas pakviesti išorinius specialistus kurti bendras inovacijas, teigia vadovas. Anot jo, „Telia Lietuva“ ketina rengti juos ir ateityje.

Ponas Goštautas pataria bendrovėms, kurios nori sudalyvauti ar suorganizuoti hakatoną, nusistatyti aiškius tikslus. „Daryti hakatoną tik todėl, kad tai madinga, nežinau, ar verta“, – teigia jis.

Baimė dėl darbuotojų

Kai kurie hakatonų aspektai bendrovėms gali sukelti nerimo, tačiau jį turėtų nustelbti šių renginių suteikiama nauda, pabrėžia Laura Duksaitė-Iškauskienė, konsultacijų UAB „Master Class Lietuva“ vadovaujanti partnerė, prisidedanti prie hakatonų mentoriavimo.

„Gana dažnai galima išgirsti įmones sakant: mes nerimaujame, kad darbuotojus, kurie dalyvauja hakatone, gali kažkas kitas pamatyti ir pasiūlyti naują darbo vietą. Arba jie tiesiog išplėtos tokią gerą idėją, kad išeis ir patys išvystys startuolį“, – pasakoja p. Duksaitė-Iškauskienė.

Tačiau šį bendrovių nerimą turėtų nustelbti hakatono teikiami privalumai. Visų pirma, anot pašnekovės, hakatonas suteikia progą natūraliai, be režisavimo stiprinti komandą.

 

Daugiau apie hakatonus kviečiame skaityti Verslo žiniose